بلاگ

کفش کالج چیست و نکات مراقبت از کالج؟

کفش کالج چیست

فهرست مطالب

کفش کالج چیست؟

تاریخچه کفش کالج؟

کفش کالج در معنای لغوی به چه معنا است؟

ویژگی های کفش کالج؟

انواع جنس های کفش کالج؟

نکات مراقبت از کفش‌های کالج ؟

ویژگی های مهم برای خرید کفش کالج چیست؟

کفش کالج چیست؟
کفش کالج به کفشی گفته می شود که برای فعالیت های روزمره و رسمی استفاده کرد برای افرادی مناسب است که به دنبال ظاهری شیک، راحت و طرح ساده ای دارند که با انواع لباس های اسپرت، کلاسیک و رسمی ست کرد که این نوع کفش ها وزن سبک دارند و با انواع شلوارهای پارچه ای، جین و کتان ست می شوند، این نوع کفش ها در فصل های تابستان و بهار پوشیده می شود و در محیط های مختلف این نوع کفش ها میتوان پوشید.

تاریخچه کفش کالج؟

کفش کالج که به اسم کفش لوفر در جهان شناخته می شود که این کالج ها ابتدا در آمریکا محبوب شد و برای دانشجویان طراحی شده بود و در ایران به اسم کالج شناخته شد و کم کم در سراسر جهان به شهرت رسید و کالچ ها در انواع بچه گانه، زنانه و مردانه طراحی و تولید شد و این نوع کفش ها برای پیاده های های طولانی مدت مناسب هستند

کفش کالج در معنای لغوی به چه معنا است
دانشگاه کلمبیا در پوشش رسمی دانشگاه از کفش‌های خاصی استفاده می‌کردند که طراحی ساده‌ ای دارند و پوشیدن این نوع کفش های خیلی راحت است در نتیجه کفش‌هایی با همین طرح و سبک را «کفش کالج» نامیدند و گزینه مناسبی برای پیاده روی است و این نوع کفش‌ها بیشتر برای مردها طراحی شده است؛ که با گذشت زمان برای دختران و زنان تولید شد و روانه بازار شد که بسیار محبوب شد

ویژگی های کفش کالج؟
از مهم‌ترین شاخص ‌های کفش‌های کالج زیره تخت و بدون بند بودن آن‌ها است؛ است کمی پاشنه یا بند به آن‌ها اضافه شده باشد اما نه آن‌قدر که از شکل اصلی فاصله زیادی گرفته باشد. این کفش‌ها بسیار کاربردی هستند و با اکثر استایل‌ها ست می‌شوند؛ اما باید اصول ست‌کردن آن‌ها را بدانید تا بتوانید جذابیت استایل خود را چندبرابر کنید، ما در ادامه این نکات هم در اختیار شما قرار داده‌ایم.
کفش‌های کالج با جنس‌های مختلفی از جمله چرم، مخمل و پارچه تولید می‌شوند و سلیقه افراد برای انتخاب کفش متفاوت است می‌توانید یک جنس را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ به سلیقه فرد بستگی دارد محیط استفاده، جنس و سبک کفش‌های کالج وابسته است. بااین‌حال برخی از رنگ‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

نکات مراقبت کردن از کفش های کالج؟

برای نگه داشتن این کفش ها بهتر است که درون جعبه کفش خود و در جاکفشی قرار دهیم که نور مستقیم خورشید و خودداری شود و بعد از هر بار پوشیدن کفش ها را با برس تمیز کنیم و این کار باعث می شود که ظاهر کفش تمیز و نو باشد، و برای تمیز کردن باید به نوع جنس کفش دقت کنیم.

تمیز نگه‌داشتن کفش: قبل از هر بار پوشیدن با حوله نرم و مرطوب آن‌ها را تمیز کنید.

مکان نگهداری: در جای خشک و البته خنک کفش‌ها را نگهداری کنید، نگهداری در محیط مرطوب و گرم می‌تواند آسیب‌های جدی به کفش وارد کند.

رعایت شرایط استفاده: از کالج‌ها در شرایط مناسب استفاده کنید. (پشتی کفش را خم نکنید و یا با این کفش‌ها به دامان طبیعت نزنید)

ویژگی های مهم برای خرید کفش کالج چیست؟
سایز کفش: حتماً شخصاً حضوری و در ساعات پایانی روز برای خرید کفش برود تا بتوانید سایز درست خریداری کنید
جنس و مواد ساخت کفش: از کیفیت و مقاوم‌بودن کفش در برابر آب و گردوغبار مطمئن شوید.
راحتی کفش: اگر این کفش را برای محیط‌های رسمی و فعالیت‌های روزمره می‌خواهید پس لازم است نهایت راحتی را داشته باشد که هم در طولانی‌مدت راحت باشید وهم تمرکز شما را درگیر نکند.
قیمت: کفش را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید اما بدانید که کفش‌های باکیفیت‌تر عمر بیشتری خواهند داشت و در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *